Monika Kaczmarska
neurologopeda, logopeda, pedagog specjalny, pedagog wczesnoszkolny, terapeuta ręki, socjolog.
Jestem absolwentką studiów licencjackich z pedagogiki specjalnej, pedagogiki wczesnoszkolnej i socjologii na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Studia magisterskie z pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej i socjologii ukończyłam na Uniwersytecie Rzeszowskim. Następnie zainteresowana logopedią najpierw ukończyłam 2-letnie studia podyplomowe z logopedii na Uniwersytecie Rzeszowskim, aby następnie podjąć kolejne roczne studia specjalizacyjne z neurologopedii również na Uniwersytecie Rzeszowskim, które dały mi pełne kwalifikacyjne do pracy jako neurologopeda.
Moje doświadczenie pracy z dziećmi i młodzieżą obejmuje kilkuletnią współpracę z przedszkolami, szkołami, stowarzyszeniami, świetlicami oraz prywatnymi poradniami na terenie Rzeszowa i okolic. Logopedia jest moją wielką pasją, a przede wszystkim tym, co kocham. Każde spotkanie diagnostyczne i terapeutyczne prowadzone jest przeze mnie w ciepłej, bezpiecznej i przyjaznej atmosferze, z największą troską o indywidualne potrzeby każdego pacjenta.
Zafascynowaną logopedią stale podnoszę swoje kwalifikacje uczestnicząc w konferencjach logopedycznych oraz specjalistycznych warsztatach, kursach i szkoleniach, aby jako neurologopeda oferować profesjonalną i trafną diagnozę oraz terapię logopedyczną na jak najwyższym poziomie.
W swoją pracę jako logopeda wkładam całe swoje serce. Każdy sukces, choć najmniejsze osiągnięcie mojego małego czy dorosłego pacjenta to najlepsza dla mnie nagroda oraz motywacja do dalszej pracy, a także pogłębiania wiedzy.
Najważniejsze ukończone szkolenia w celu podwyższenia moich kwalifikacji:
- „Stymulacja traktu ustno-twarzowego”, mgr Małgorzata Gawryl, Mielec, 2020
- „Ankyloglosja – krótkie wędzidełko języka”, mgr Aleksandra Rosińska, 2020
- „Jąkanie – jak skutecznie prowadzić terapię niepłynności mowy”, mgr Elżbieta Dąbrowska, 2020
- „Wprowadzenie do treningu jedzenia i karmienia”, mgr K. Czechowicz-Gołaszewska, Kraków, 2020
- „Plastrowanie statyczne i dynamiczne w logopedii – kinesiotaping medyczny”, Cognitus, Rzeszów, 2019
- Szkolenie (16 h) „Spektrum zaburzeń autystycznych w diagnozie i terapii logopedycznej”, prof. dr hab. J.Panasiuk, Warszawa, 2019
- „Napięcie w sferze orofacjalnej czyli SOS w postępowaniu neurologopedy ”, dr M. Zawichrowska, 2019
- „Gesty GORA w ujęciu praktycznym”, Rzeszów, 2019
- „Ocena i stymulacja logopedyczna noworodków i niemowląt”, dr E. Pogoda, szkolenie, 2019
- „Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów w dyslalii obwodowej”, prof. dr hab. D. Pluta-Wojciechowska, Kraków, 2019
- Szkolenie (24 h) „Diagnoza i terapia zaburzeń rozwoju mowy u dzieci chorych neurologicznie”, prof. dr hab. J. Panasiuk, Warszawa, 2018
- „Fizjologiczna metoda terapii zaburzeń ustnej fazy połykania i oddychania u dzieci od 3 r.ż. z dyslalią obwodową”, prof. dr hab. D. Pluta-Wojciechowska, Lublin, 2018
- „Terapia pedagogiczna specyficznych trudności w uczeniu się”, Rzeszów, 2018
- „Pisanie kreatywne w terapii dysleksji”, Rzeszów, 2018
- „Dyslektyczny styl uczenia się”, Rzeszów, 2018
- „Zaburzenia komunikacji u dzieci z autyzmem”, dr E. Jeżewska-Krasnodębska, Krosno, 2017
- „Diagnoza jąkania u dzieci w wieku przedszkolnym”, mgr B. Jeziorczak, Katowice, 2017
- „O praktycznych problemach diagnozy i terapii osób z zaburzeniami płynnego mówienia – jąkania i giełkotu”, dr M. Chęciek, Rzeszów, 2017
- „Terapia dziecka z wadą wymowy i mutyzmem wybiórczym”, mgr M. Bystrzanowska, Rzeszów, 2017
- „Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (autystycznych, z afazją, niesłyszących)”, Centrum Metody Krakowskiej, Kraków, 2017
- „Jak radzić sobie z zachowaniami trudnymi dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera”, Indygo, Warszawa, 2016
- „Techniki behawioralne jako narzędzie do pracy z uczniem”, Instytut Psychologii i Rozwoju, Rzeszów, 2016
- „Wychowanie metodą Gordona w domu i w szkole”, dr V. Kruczkowska, Rzeszów, 2016
- „Praca terapeuty – cienia z dzieckiem z autyzmem i zespołem Aspergera”, Indygo, Warszawa, 2016
- „Trening umiejętności społecznych”, Rzeszów, 2016
- „Techniki dramy w pracy z dziećmi z zaburzeniami komunikacji”, mgr Natalia Kajka, Rzeszów, 2016
- „Podstawy psychologii rozwojowej dzieci i młodzieży”, Rzeszów, 2016
- „Sposoby wywoływania głoski /sz/”, Uniwersytet Rzeszowki, 2014
- „Pierwsza pomoc przedmedyczna”, Passio, Rzeszów 2015
- „Trening sukcesu z dzieckiem z ADHD”, mgr Natalia Kajka, Uniwersytet Rzeszowski, 2014
- „Sceniczna emisja głosu”, Rzeszów, 2013
- „Naturalna emisja głosu”, Rzeszów, 2013
- „Logorytmika”, Rzeszów, 2013
Odbyłam również kursy kwalifikacyjne, w wyniku których otrzymałam szczególne uprawnienia:
- Warsztat (20 h) „Terapia ustno-twarzowa i jej wpływ na rozwój funkcji pokarmowych oraz mowę u dzieci z grupy ryzyka z zaburzeniami neurologicznymi i dorosłych”, dr T. Kaczan, Rzeszów 2018
- Kurs kwalifikacyjny (30 h) „Terapia ręki – gwarancja prawidłowego rozwoju dzieci i młodzieży”, Centrum Szkoleniowo-Terapeutyczne SENS, 2017
- III-stopniowy kurs kwalifikacyjny (45 h) Terapii behawioralnej, Kraków 2016
Poza tym, brałam również udział w konferencjach logopedycznych:
- Konferencja logopedyczna „Kiedy język giętki nie umie powiedzieć tego, co myśli głowa czyli metody alternatywnej i wspomagającej komunikacji w terapii logopedycznej”, Rzeszów 2019
- Konferencja logopedyczna „Dys-problemy bez tremy. Współczesne metody terapii i wsparcia osób z dysleksją rozwojową”, Rzeszów 2018
- Konferencja „Autyzm – diagnoza i terapia”, Krosno, 2017
- Konferencja „A niech gadają! – logopeda w obliczu emocji dziecka (mutyzm, jąkanie, zespół Aspergera”, Rzeszów 2017
- Konferencja logopedyczna „Funkcjonowanie społeczne dzieci z problemami komunikacyjnymi”, Rzeszów 2016
Kontakt
logopeda Rzeszów | neurologopeda Rzeszów | terapia logopedyczna Rzeszów | terapia neurologopedyczna Rzeszów